18 Mart 2012 Pazar

Et sulu yayla çorbası

Benim Rüzgarıma yedirebilmek için çaba sarfettiğim anlarda ortaya çıkan enteresan tarifleri paylaşıyorum mercimek çorbasına çok faydalı diye 1 dal pırasa atmak ve de ortaya harika bişi çıkması gibi :))) Bizim Rüzgar da yayla çorbası aşığı ama et yemiyo bende miksledim mecburen:))

Malzemeler;

yarım litre et suyu
1 litre su
1 avuç haşlanmış pirinç
1 kase yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı salça
1 çorba kaşığı un
tuz
1 tatlı kaşığı nane
2 diş sarımsak
didiklenmiş et( isteğe bağlı)

Hazırlanışı;

Önce et suyu ve normal suyun içine pirinci karıştırıp kaynatalım. Ayrı bir kapta yumurta, yoğurt, un, salça nane, tuzu ekleyip güzelce karıştırıp ocağa alalım . Kaynamaya başlayınca Önce kaynar sudan biraz alıp suya alıştıralım kesmemesi için daha sonra yavaş yavaş kaynamakta olan suyu ekleyelim. Çorba pişene kadar yoğurdun kesmemesi için karıştıralım. Pişmesine yakın sarımsakları ekleyelim. Kıvamı çok güzel olan et suyununda çok yakıştığı bi çorba ben küçüğüm yesin diye içine et didikledim normal de pek tercihim değil..

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder