3 Nisan 2012 Salı

Evde makarna nasıl yapılır



Evde yapılan makarna bi bambaşka bi başka lezzetli ve güzel oluyo,bu makarnaysa diğerleri ne oluyosunuz yani :) bebişim olduktan sonra makarnayı seviyo diye sık sık yapar oldum :) hatta gittiğim yerlerde bile durun benim bi makarna yapasım geldi diye sıvıyorum kolları yani o kadar :)))

Malzemeler;

2 su bardağı un
2 yumurta
tuz
Her bir bardak un için o kadar yumurta bu ölçü azaltıp çoğaltılabilir kişi sayısına göre.
Sos için;
2 domates
1 çorba kaşığı salça
3-4 diş sarımsak
tuz
fesleğen tercihe bağlı
yağ ( ben katı ve sıvıyağı karıştırıyorum)

Hazırlanışı;

Unu kaba koyalım ve yumurtaları ve tuzu ekleyip sertçe bi hamur hazırlayalım,biraz dinlendirelim hamuru özdeşleşsin. unlayarak önce merdaneyle ardından oklavayla güzelce açalım. Yalnız çok kalın açılmayacak sonra pişmiyor. orta İncelikte bi hamur olduktan sonra ister kısa ister uzun keselim, ben uzun uzun kestim. Ardından kaynayan suyun içine tuz koyup 5-6 dk pişmeye bırakalım bıyandan sosunu hazırlayalım. once yağı tavaya koyalım ısınınca salçayı kavuralım. Kavrulan salçanın üstüne rendelenmiş domatesi ve ardından sarımsağı ve fesleğeni ekleyelim. Sosla makarnayı bir araya getirelim muhteşem ikili hazır. Eğer makarna hemen pişmeyecekse buzluğa konabilir, ben kurutmayı tercih etmiyorum genelde. Yanında da yumuşacık kızarttığım ev yapımı dönerimle servis yaptım ohhh :) Herkez parmaklarını yesin...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder